Sider

torsdag den 16. marts 2017

TRÆER I HAVEN, 4. del. 41 -44. Der blogges stadig fra iPad, og det er ingen fornøjelse. Alligevel har jeg været lidt rundt i haven med kamerafunktionen. Det blomstrer overalt i haven. Hvor er jeg glad for mine mange forskellige krokus. Der dukker nye op hvert år, så hvert år er flottere end sidste år.
Jeg sætter et par flere træer ind,  Da jeg ikke kan redigere på iPad, kommer navnene her.
41. Thyja occidentalis. Brabrant. 42. Silkefyr. Pinus  peuce. 43. Kirsebærkornel. Corpus mas. 44. En dværg gran, navn ukendt.

















6 kommentarer:

  1. Ja du har mange fine planter i din have, synd at du kun kan bruge din Ipad, den driller lidt med trænavnene, men vi ved, hvad du mener :)

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth. Ja træerne er helt ordinære, så det gør nok ikke noget, der ikke er navn under. Det er først senere, jeg kommer til de mere spændende.
    Det gik op for mig i dag, jeg ikke kunne se de gule krokus med brune striber udenpå. Har de allerede blomstret, uden jeg rigtig har lagt mærke til det, eller er de forsvundet. De er ellers ikke sarte eller sjældne. Jeg har fået dem foræret fra en gammel have. Kan det tænkes mon, de slet ikke har blomstret endnu. Har du dem i haven? De mørklilla er ved at være helt afblomstrede.

    SvarSlet
  3. Hej Mette

    Alletiders at du alligevel får blogget, må man sige!
    Og dejligt som foråret vælter frem!
    Jeg er også begejstret fort Crocus - jeg har en del gule med striber, og de er ved at være helt færdige.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten. De gule krokus med brune striber kan slet ikke undværes, og de må gerne brede sig meget.. Jeg mindes svagt at jeg har set dem tidligere på måneden, så de er nok afblomstrede. Ærgerligt jeg ikke rigtig nåede at nyde dem i år. Det ser faktisk ud til, der er nogle i baggrunden til venstre på det sidste foto, det skal jeg have undersøgt live i morgen. Ja det er dejligt, når foråret vælter frem. Våriris må også gerne brede sig, så der er endnu flere til næste år. De har allerede bredt sig meget. Fra nu af afløser det ene hold planter det næste lige til næste vinter. Det er fantastisk.
      God aften.

      Slet
  4. Wow! Skønne forårsblomster. En ordentlig spand vitaminer!

    God weekend!
    Ulla

    SvarSlet
  5. Hej Ulla. Ja festen er skudt i gang. Næste etape er hyacinter, perlehyacinter, skilla, anemoner. De er allerede klar. Vi har meget at glæde os over og til - os med have.
    God weekend til dig. Her skinner solen, jeg synes ikke rigtig det er havevejr, det blæser koldt. Jeg lægger snart kartofler, under 40 cm halm. Der ligger plastic over jordstykket for at varme jorden op. Der er varmt nu, og kartoflerne skal ligge ovenpå jorden. Mette.

    SvarSlet